Statistika návštěvnosti webu 2013

S blížícím se začátkem sezóny 2013/2014 je jedna z posledních možností bilancovat nad průběhem minulého ročníku. Ohledně sportovních výsledků toho bylo napsáno poměrně dost, proto jsem si vybral k analýze, tak jako před rokem, statistiky návštěvnosti našeho webu.

Jelikož máme k dispozici údaje z minulého roku, použijeme pro vyhodnocení stejné období, tedy rozmezí měsíců září 2012 až červen 2013. Sám jsem zvědav, jak jsme naplnili očekávání minulého roku a návštěvnost jsme posunuli zase o kousek výše.

Celková návštěva za sledované období činí 10 385 návštěvníků, z toho 3 056 unikátních. Ve srovnání s minulým rokem se jedná o pokles necelých 3% v celkové návštěvnosti, naproti tomu se můžeme pyšnit více než 30% nárůstem unikátních návštěvníků. Z toho vyplývá, že jsme dokázali oslovit o třetinu více lidí než minulý rok. Průměrná denní návštěva se tedy pohybovala na hranici 34 návštěvníků, což je o jednoho návštěvníka méně než minulý rok.

Z tohoto pohledu je bohužel nutné konstatovat, že web je atraktivní pro nové návštěvníky a jeho propagace není špatná, ale obsahově je ještě stále na čem pracovat, jak naznačují další statistiky. Celkově si uživatelé zobrazili 20 730 stránek, což je téměř o 28% méně než minulý rok. Podobný trend je zřejmý i v délce pobyty na webu, kdy průměrná doba návštěvy klesla ze zhruba 3,5 minuty na pouze necelé 2 minuty. Z tohoto pohledu si návštěvník během jeho jedné návštěvy v průměru zobrazí pouze 2 stránky. Rádi bychom, aby příchozí návštěvník našel více zajímavých informací a neopouštěl web například hned po přečtení článku komentující uplynulý ligový zápas. Nejnavštěvovanějším dnem roku byl pátek 22. března 2013, kdy si web prohlédlo celkem 291 uživatelů.

Následující tabulka ukazuje rozpad návštěvníků podle státu (top 10).

Země / území Návštěvy
1. Czech Republic 9254
2. (not set) 803
3. Slovakia 135
4. United Kingdom 38
5. Germany 23
6. United States 21
7. Malaysia 17
8. Austria 15
9. Norway 15
10. Belgium 10

Následující přehled ukazuje zastoupení jednotlivých měst v ČR (top 10).

Město Návštěvy
1. Prague 5604
2. (not set) 871
3. Mlada Boleslav 770
4. Kralupy nad Vltavou 682
5. Liberec 494
6. Kladno 331
7. Zatec 182
8. Brno 135
9. Lovosice 135
10. Kosice 110

V dnešní době jsou nedílnou součástí komunikace mobilní zařízení. Není tedy divu, že oproti minulému roku vzrostl podíl přístupů na web z mobilních zařízení o více než 30%. Zaznamenali jsme celkově přes 1 000 návštěv z mobilního telefonu nebo tabletu. I nadále se tak budeme snažit přinášet především aktuální informace, které si uživatel může přečíst na svém mobilním telefonu.Jak si vlastně web stojí ve zdrojích návštěvnosti ukazuje následující tabulka.

ZDROJ NÁVŠTĚVY
1. Návštěvnost z odkazujících stránek 3 607
2. Provoz z vyhledávání 2 730
3. Přímá návštěvnost 2 770
4. Kampaně 1 278

Čísla ve srovnání s minulým rokem jsou velmi podobná. Stále držíme vcelku rovnoměrné rozdělení návštěvnosti ze základních zdrojů. Především návštěvy z odkazujících stránek nás těší, protože jsou v nich zahrnuty odkazy z ostatních webů, které o nás píší nebo mají na svých stránkách uvedený odkaz na náš web.

Zdroj Návštěvy
1. seznam 1349
2. google 1291
3. bing 32
4. search.centrum.cz 27
5. babylon 10
6. ask 9
7. conduit 7
8. avg 4
9. yandex 1

Při pohledu na podíl vstupů pomocí vyhledávačů je zajímavé, že tento rok se na špici propracoval seznam.cz namísto google.com. Hold pro českého uživatele je seznam.cz synonymem pro internet. Následující tabulka (top 10) ukazuje, jaká klíčová slova nejčastěji uživatelé vyhledávají. Poměrně milým překvapením mezi očekávanými výrazy je klíčové slovo „posvícenský turnaj“. Jsme rádi, že nejstarší turnaj mužů v Čechách si našel své místečko na internetovém slunci.

Klíčové slovo Návštěvy
1. házená libčice 394
2. sokollibcice.cz 369
3. sokol libčice 186
4. hk lovosice-házená 155
5. posvícenský turnaj 59 98
6. sokollibcice 89
7. sokol libčice nad vltavou 72
8. hazena libcice 57
9. sokol libcice 54

Velmi zajímavým pohledem na návštěvnost jsou odkazující stránky. Mimo velmi silného zastoupení sociálních sítí je zajímavé sledovat, jaké ostatní stránky si umístily na svůj web náš odkaz. Jako obvykle slušným zdrojem je web Kutné Hory, Mladé Boleslavi a letos i Lovosic. Stěžejním zdrojem pro nás ale stále zůstávají sociální síť Facebooku a Twitteru. Všechny naše články se snažíme sdílet a s větším či menším úspěchem nabíráme nové fanoušky. Především účet na Twitteru by neměl utéct nikomu, kdo bude chtít znát výsledky našich zápasů již několik minut po skončení utkání.

Zdroj Návštěvy
1. facebook.com 1450
2. hazena.sajp.cz 750
3. m.facebook.com 393
4. hazena.pb.cz 320
5. hazena-hctjasmb.cz 205
6. www2.inbox.com 152
7. liga.cz 53
8. janmalik.cz 44
9. m.search.seznam.cz 37
10. hazenalovosice.cz 31

Jak celkově zhodnotit uplynulý rok? Web se stále drží na poměrně slušné úrovni. Nicméně velkým zdviženým ukazováčkem pro nás je fakt ohledně klesající době strávené na webu a s tím spojeným průměrným zobrazením počtu stránek za návštěvu. Vcelku dobře se nám daří přinášet informace o odehraných zápasech, které jsou velmi dobře čtené. Nicméně potřebujeme na web dostat i doplňující informace, které by udržely uživatele na webu déle a nabídly mu i další zajímavé sekce, třeba o hráčích, chodu oddílu, atp. Toto bude úkolem nadcházejícího podzimu.

One comment

  1. Diky Berky za vystizne statistiky. Mozno aj prostrednictvom komentarov k tomuto clanku by sa mohli citatelia vyjadrit a napisat nam co ich zaujima a ake zmeny/vylepsenia by na nasich strankach uvitali.

Join the Conversation

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *